Starfilter.

Starfilter
Starfiltret även kallat stjärnfiltret är ett filter som du fäster på ditt objektiv på systemkameran, alla kameror har olika storlekar på objektivet och för att veta vilken storlek du ska ha på filtret så kan du kolla på ditt objektiv.
Behöver du hjälp var du finner storleken? Klicka på länken nedan. http://kamerafilter.se/filterstorlek/
Denna bild är tagen med ett 4x starfilter.
Det är till för att ge olika stjärneffekter med hjälp av rutnätet på själva filtret . Det finns olika starfilter med olika namn som t.ex. 8x star filter eller 4x star filter, siffrorna anger hur många strålar som kommer att skapas med filtret.
Bilden är lånad HÄR. http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ZCH2TYKXL.jpg
Eftersom jag inte visat er mina filter jag beställde ifrån Tvspelsweb ännu så tänkte jag skriva lite extra om starfiltret som jag skicka efter.
Starfiltret även kallat stjärnfiltret är ett filter som du fäster på ditt objektiv på systemkameran, alla kameror har olika storlekar på objektivet och för att veta vilken storlek du behöver ha på ditt filtret så kan du kolla på ditt objektiv. Behöver du hjälp var du finner storleken? Klicka då HÄR.
Denna bild är tagen med ett 4x starfilter.
Detta filter är till för att ge olika stjärneffekter med
hjälp av rutnätet på själva filtret .
Det finns olika starfilter med olika namn som t.ex. 8x starfilter eller 4x starfilter,
siffrorna anger hur många strålar som kommer att skapas.
Bilden är lånad HÄR.
Av: Elina Eriksson (erikssonfotar.blogg.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0